Firma ByteDance, właściciel platformy TikTok planuje oferować znacznie więcej niż krótkie filmiki, które pokochał świat.
TikTok odniósł niesamowity sukces niemal na całym świecie. Treści zamieszczane na tej platformie ogląda miesięcznie miliard użytkowników. Platforma ta może się też pochwalić obecnością w 141 krajach, oraz rozpoznawalnością i obecnością w świadomości prawie całego świata. Bez względu na to czy jesteście z tego powodu szczęśliwi czy też nie – jest spora szansa, że obiła się Wam o uszy.
Krótkie filmiki odniosły na tyle duży sukces, że firma Byte Dance postanowiła jeszcze odważniej rozwijać platformę TikTok. Jak donosi Agencja Reutera, prowadzone są testy w Wietnamie dotyczące zupełnie nowej funkcji w aplikacji. Użytkownicy mają mieć możliwość grania w raczej dość proste gry mobilne przypominające legendarne gry online na wtyczce Adobe Flash. Mają one powstawać w standardziej HTML5, który zastąpił Flasha po jego dyskontynuacji. Warto przypomnieć, że to nie pierwszy kontakt TikToka z grami. W roku 2021, wraz z firmą Zynga wprowadzili na rynku amerykańskim dwie gry: Disco Loco 3D oraz Garden of Good.
Przedstawiciel platformy przyznał, że firma testowała wprowadzenie mini-gier na HTML5 w aplikacji we współpracy z zewnętrznymi deweloperami (takimi jak na przykład właśnie Zynga), lecz niestety nie podzielił się informacjami o żadnych konkretniejszych planach związanych z wietnamskimi testami, ani nie zdradził swoich większych gamingowych ambicji. Jednak biorąc pod uwagę skalę sukcesu firmy oraz zapewne ogromny budżet, można się spodziewać wysokiej jakości usługi.
TikTok jest chińską platformą do publikowania krótkich, zmontowanych przy pomocy wewnętrznego edytora filmików powstałą w roku 2014. Rok później firma ByteDance doszła do porozumienia ze swoim dużym rywalem, właścicielami aplikacji Musical.ly i wykupiła aplikację za kwotę miliarda dolarów. Od tamtej pory Tiktok utrzymuje monopol na tego typu rozrywkę. W czasach, gdy internet i media społecznościowe są naszym chlebem powszednim, proste gry mobilne są dobrym ruchem w ciągłej walce o uwagę oraz czas użytkownika. Na podobny krok zdecydował się ostatnio między innymi Netflix.
Źródło: Reuters
Comments