Na początku tego roku pojawiła się informacja, że Netflix wprowadzi tańszy abonament, który będzie zawierał reklamy. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie i znamy nieco więcej szczegółów
W ostatnim czasie sporo się mówi o zmianach jakie mają nastąpić na Netflix. Niedawno zrobiło się głośno na temat usunięcia możliwości współdzielenia konta bez opłat, a z tej funkcji korzystało bardzo dużo osób. Teraz jednak powraca jak bumerang kolejny temat – reklamy. Wiemy, że firma ma wprowadzić abonament, który będzie zawierał reklamy, ale teraz poznaliśmy nieco więcej szczegółów, w tym parnera strategicznego firmy przy wprowadzaniu takie rozwiązania.
W trakcie współpracy nad nowym abonamentem z reklamami firma Microsoft udowodniła swoje możliwości w kwestii spełnienia naszych potrzeb reklamowych. Co ważniejsze, firma Microsoft zapewnia również elastyczność w kwestii wprowadzania innowacji z biegiem czasu, zarówno w dziedzinie technologii, jak i sprzedaży, a także dostarcza skuteczną ochronę prywatności naszych użytkowników.
skomentował Greg Peters, Dyrektor ds. operacyjnych i ds. produktów
Firma bardzo długo zwlekała z wprowadzeniem reklam, co było jej dużym atutem w oczach użytkowników. Dzisiaj na każdej platformie jesteśmy bombardowani reklamami i choć częściowo do tego jesteśmy przyzwyczajeni, to jednak pozycja Netflixa z ich brakiem było naprawdę dużą wartością. Dlatego też firma wprowadzając reklamy na swoją platformę będzie musiała postępować bardzo ostrożnie i dokładnie przeanalizować rynek, aby nie stracić zaufania w oczach swoich dotychczasowych odbiorców.
Prace są na bardzo wczesnym etapie i pozostało jeszcze wiele do zrobienia. Jednak nasz długoterminowy cel jest jasny i wyraźny — chcemy zapewnić bogatszą ofertę dla klientów oraz lepsze środowisko dla reklamodawców, oferujące szersze możliwościach niż w przypadku tradycyjnej telewizji. Dlatego cieszymy się, mogąc stworzyć tę usługę wspólnie z firmą Microsoft.
opowiada o współpracy z Microsoft, Greg Peters, Dyrektor ds. operacyjnych i ds. produktów
Kiedy reklamy na Netflix?
Netflix nie podał jeszcze konkretnej daty wprowadzenia nowego planu z reklamami. Możemy się jednak spodziewać, że usługa zostanie wprowadzona w pierwszym kwartale 2023 roku i bliżej tej daty poznamy więcej szczegółów. Cena tańszego pakietu nie jest jeszcze znana. Aktualnie plany abonamentowe wyceniane są na 29 zł, 43 zł oraz 60 zł miesięcznie. Czy firma zastąpi najtańszy plan opcją z reklamami? Co sądzicie na temat wprowadzonych zmian?
Źródło: materiały prasowe firmy