Obecnie Netflix to największa platforma streamingowa na rynku, która może pochwalić się ponad 200 milionami aktywnych subskrybentów, chociaż problemem jest współdzielenie konta z użytkownikami niemieszkającymi z nami pod tym samym adresem
W 2022 roku Netflix pozostawia swoją ofertę cenową bez zmian, więc ceny zostają na tym samym poziomie co w 2021 roku. Spodziewaliśmy się, że wraz z nowym rokiem platforma podniesie nieco ceny w związku z globalną inflacją, jednak tak się nie stało. Jednocześnie Netflix pozostaje jedną z najdroższych platform streamingowych na rynku, natomiast oferta dostępnych filmów i seriali jest największa spośród wszystkich konkurencyjnych rozwiązań.
Ceny Netflixa w 2022 roku
Pakiet Podstawowy | 29 zł miesięcznie / 348 zł rocznie | wideo w jakości SD (480p) na 1 ekranie równocześnie |
Pakiet Standard | 43 zł miesięcznie / 516 zł rocznie | wideo w jakości FHD (1080p) na 2 ekranach równocześnie |
Pakiet Premium | 60 zł miesięcznie / 720 zł rocznie | wideo w jakości HDR/4K (2160p) na 4 ekranach równocześnie |
Jednak dla wielu użytkowników nie cena jest problemem w przypadku Netflixa, a coraz większy nacisk na przestrzeganie regulaminu. Konkretnie chodzi o punkt 4.2, który brzmi następująco:
Serwis Netflix oraz wszelkie treści, do których dostęp następuje przy jego użyciu, są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane żadnym osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym. W okresie członkostwa firma Netflix udziela użytkownikowi ograniczonego, niewyłącznego i nieprzenoszalnego prawa dostępu do serwisu Netflix i Treści oferowanych w serwisie Netflix. Z wyjątkiem określonych powyżej praw użytkownik nie uzyskuje żadnych innych praw, tytułów własności ani udziałów. Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać serwisu w celu publicznego rozpowszechniania.
Co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Otóż nie możemy udostępniać naszego konta innym osobom, jeśli nie mieszkają one z nami w gospodarstwie domowym. W związku z tym, jeśli ze znajomymi składacie się wspólnie na subskrypcję Netflixa, to możecie spodziewać się, że już niedługo pojawi się na ekranie, któregoś z Was taki komunikat: „Pomóż nam potwierdzić, że to Twoje konto. Możemy wysłać kod weryfikacyjny na Twój adres zamieszkania” lub „Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie.” Netflix ma teraz spory dylemat, bo z jednej strony lepiej, aby każdy miał swoje konto, gdyż dzięki temu zwiększą się wpływy (nawet jeśli koszt jednej subskrypcji był niższy), pozyskane zostanie więcej danych marketingowych i zwiększy się liczba użytkowników (bardziej realne dane). Jednak jeśli platforma zdecyduje się na blokowanie multikont, to pozbawi się sporych przychodów, a użytkownicy przejdą do wciąż rosnącej konkurencji. Ani tak dobrze, ani tak. Czekamy zatem jakie dalsze kroki podejmie platforma.
Foto. materiały prasowe platformy
Comments