Po tym, jak w 2019 roku ówczesny CEO Twittera, Jack Dorsey, zablokował możliwość emitowania na Twitterze reklam politycznych, czeka nas zmiana. Elon Musk zapowiedział powrót tego typu reklam.
Spółka Twitter Inc. zapowiedziała, że planuje rozszerzyć dozwoloną reklamę polityczną na platformie mediów społecznościowych. To pierwsza zmiana od czasu, jak w 2019 roku wprowadzono zakaz większości reklam politycznych. Powrót do korzeni to jedna z ostatnich zmian polityki serwisu, wprowadzonych przez nowego właściciela, Elona Muska.
Czeka nas rewolucja w polityce serwisu Twitter
Firma poinformowała również we wtorek, że łagodzi swoją politykę dotyczącą reklam opartych na celach w Stanach Zjednoczonych. Takie reklamy wzywają ludzi do podjęcia działań, edukacji i podnoszenia świadomości w związku z następującymi kategoriami: zaangażowanie obywatelskie, wzrost gospodarczy, zarządzanie środowiskiem i społeczne przyczyny słuszności.
Zgodnie z tweetami z konta Twitter Safety, w nadchodzących tygodniach firma zapowiedziała, że „dostosuje swoją politykę reklamową do polityki telewizyjnej i innych mediów”. Twitter nie określił, co to oznacza, powiedział jednak, że „udostępni więcej szczegółów w miarę postępu prac”.
Zobacz także: Twitter nie płaci czynszu za biura, aby zmniejszyć koszty – absurd goni absurd
Za czasów Dorseya Twitter był inny
Twitter w dużej mierze zakazał reklam politycznych w listopadzie 2019 r., przyjmując przeciwne podejście ówczesnego konkurenta mediów społecznościowych, Facebooka. Jack Dorsey, który był wówczas dyrektorem generalnym Twittera, był pewien swojej decyzji. „Uważamy, że na zasięg przekazu politycznego należy zasłużyć, a nie kupić” – mówił wówczas.
Zasady zawierały pewne wyjątki, które zezwalały na wyświetlanie reklam wspierających niektóre tematy związane z polityką, takie jak rejestracja wyborców. W tamtym czasie reklamy polityczne stanowiły tylko niewielką część ogólnych przychodów reklamowych Twittera.
Elon znaczy zmiana
Reklama na Twitterze stała się gorącym tematem w październiku ubiegłego roku. Ściślej – odkąd Elon Musk sfinalizował przejęcie firmy za 44 miliardy dolarów. Podobnie jak w przypadku wielu firm z branży mediów społecznościowych, większość przychodów Twittera pochodzi z reklam. W 2021 r. około 89% z 5,1 miliarda dolarów, które przyniosła firma, wzięło się właśnie z tego źródła.
Niektóre firmy zawiesiły wydatki na reklamę na platformie po przejęciu serwisu przez Muska. Ich zdaniem, powodem była niepewność co do tego, jak planuje on kierować Twitterem. Sam Elon Musk próbował rozwiać obawy reklamodawców, tweetując do nich notatkę. „Twitter oczywiście nie może stać się piekielnym krajobrazem dla wszystkich, gdzie wszystko można powiedzieć bez żadnych konsekwencji!” – podkreślał. Zaczął też spotykać się z czołowymi menedżerami ds. reklamy i oferował bezpośrednie spotkania z klientami.
Źródło: WSJ
Comments