Strava, platforma do śledzenia aktywności i społeczność, z której korzysta ponad 100 milionów ludzi na całym świecie, przejęła Fatmap. To europejska firma, która buduje globalną platformę z mapami 3D w wysokiej rozdzielczości, zachęcając do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Warunki transakcji nie zostały do tej pory ujawnione.
Założona w 2009 roku Strava stała się jedną z najlepszych usług śledzenia aktywności. Największą popularność zyskała wśród kolarzy i biegaczy (zwłaszcza po odpadnięciu z rywalizacji Endomondo). To właśnie oni używają aplikacji Strava – i to na rozmaite sposoby. Jakie? Do wyznaczania tras, rozmawiania z innymi sportowcami i rejestrowania wszystkich swoich aktywności za pomocą GPS. Firma w coraz większym stopniu celuje także w piesze wędrówki, a w zeszłym roku wprowadziła nową opcję sportów szlakowych i tras, skierowaną do spacerowiczów, rowerzystów górskich i biegaczy. Przejęcie Fatmap może okazać się właściwym krokiem naprzód w rozwoju firmy.
Przejęcie Fatmap to strzał w dziesiątkę
Z kolei firma Fatmap została założona dziesięć lat temu. Początkowo skupiała się na dostarczaniu ośrodkom narciarskim map cyfrowych w wysokiej rozdzielczości. W międzyczasie firma współpracowała z różnymi firmami satelitarnymi i lotniczymi, aby wzmocnić swoją platformę szczegółowymi mapami, zawierającymi szczyty, rzeki, przełęcze, ścieżki, chaty i wiele innych. Tym samym Fatmap uzbroiło każdego, kto zapuszcza się w tereny górskie, w informacje potrzebne do dokładnego poznania napotkają, zanim przybędą.
Zobacz także: Amazon pracuje nad aplikacją do oglądania wydarzeń sportowych
Przy 1,6 miliona zarejestrowanych użytkowników, misją Fatmap jest ostatecznie bycie Mapami Google wspaniałej przyrody, z subskrypcją premium (30 USD rocznie), odblokowującą dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak mapy do pobrania i planowanie tras w aplikacji mobilnej. Trzeba przyznać, że przejęcie takich możliwości przez Stravę pozwoli jej wykonać duży krok naprzód.
Integracja … i rywali deklasacja
Ostatecznym, długoterminowym celem Stravy jest integracja podstawowej platformy Fatmap z samą Stravą. Przedsięwzięcie to będzie jednak wymagać dużych zasobów i z pewnością nie nastąpi z dnia na dzień. Z tego powodu Strava pracuje nad stworzeniem integracji pojedynczego logowania (SSO) w najbliższym czasie, co oznacza, że abonenci będą mogli uzyskać dostęp do pełnego zestawu funkcji Fatmap, logując się do aplikacji Fatmap przy użyciu danych uwierzytelniających ich konto Strava.
Wstępnie Strava i Fatmap pozostaną oddzielnymi produktami. Strava przyznaje jednak, że w przyszłości zdecyduje, czy nowy nabytek będzie działał jako samodzielny produkt po przeprowadzeniu integracji technicznej. Dyrektor generalny i współzałożyciel firmy, Michael Horvath powiedział, że przejęcie Fatmap jest częścią ciągłej inwestycji Strava. Ma ona na celu zapewnienie najlepszego w swojej klasie cyfrowego doświadczenia osobom, które poszukują aktywnego stylu życia.
Źródło: TechCrunch