WhatsApp wprowadza możliwość bezpośredniego płacenia firmom w Brazylii poprzez czat. Oznacza to, że ludzie w kraju mogą mieć kompleksowe doświadczenia zakupowe bezpośrednio w aplikacji. To posunięcie ostatecznie odblokowuje rynek płatności handlowych w Brazylii dla WhatsAppa.

O nowych możliwościach WhatsApp w Brazylii poinformował Mark Zuckerberg w poście. Jak przyznał, firma udostępnia użytkownikom możliwość „płacenia lokalnym firmom bezpośrednio poprzez czat WhatsApp”.

WhatsApp w Brazylii otwiera nowy rozdział

„To bezproblemowe i bezpieczne przejście do płatności zmieni zasady gry dla osób fizycznych i małych firm, które chcą kupować i sprzedawać na WhatsApp. Od teraz mogą to robić bez konieczności wchodzenia na stronę internetową, otwierania innej aplikacji lub płacenia osobiście. Wprowadzamy tę funkcję dzisiaj dla niewielkiej liczby firm, a w nadchodzących miesiącach będzie dostępna dla wielu innych” – poinformował WhatsApp w ogłoszeniu.

Do tej pory użytkownicy mogli dokonywać transakcji peer-to-peer za pośrednictwem WhatsApp Pay w Brazylii. Jednak ze względu na ograniczenia regulacyjne Meta nie była w stanie wprowadzić tej możliwości dokonywania zakupów za pośrednictwem sprzedawców. Sklepy mogły korzystać z usługi płatniczej innej firmy w celu wygenerowania linku do płatności i umieszczenia go w wiadomości WhatsApp — ale nie było to bezproblemowe ani dla sprzedawcy, ani dla kupującego. Nie ma obecnie danych na temat liczby małych firm działających na WhatsAppie. Firma ostatnio ogłosiła w 2020 r., że ponad 5 milionów firm w Brazylii korzystało wówczas z WhatsAppa.

Krok w stronę zyskowności

W zeszłym roku WhatsApp wprowadził w Brazylii podobną do Yellow Pages, czyli. tzw. Żółtych Stron funkcję „Katalog”. Umożliwia ona użytkownikom wyszukiwanie różnych rodzajów firm, od sprzedawców jedzenia i napojów po biura podróży. Łącząc te dwie możliwości, użytkownicy mogą wyszukiwać różne firmy, dodawać przedmioty, które chcą kupić, i płacić sprzedawcy w aplikacji.

Firma powiedziała, że użytkownicy WhatsApp w Brazylii mogą dokonywać płatności za pomocą kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych Mastercard i Visa, wydanych przez „liczne” uczestniczące banki. Aby akceptować te płatności, firmy mogą powiązać ze swoim kontem usługodawcę, takiego jak Cielo, Mercado Pago lub Rede. Firmy te zbudowały już infrastrukturę techniczną do płatności peer-to-peer przez WhatsApp w Brazylii.

W lutym Zuckerberg zadeklarował, że jest to „rok efektywności” dla Meta. Zasygnalizował tym samym, że firma skoncentruje się na cięciu kosztów i generowaniu większych przychodów. Jest to więc właściwy czas na debiut usług płatniczych dla handlowców w kraju z ponad 120 milionami użytkowników WhatsApp. Co istotne, w ciągu ostatnich kilku lat ludzie w Brazylii szybko przyjęli płatności cyfrowe. Dane sugerują, że w ubiegłym roku ponad 124 miliony osób korzystało z Pix. To popularna platforma płatności natychmiastowych, zarządzana przez bank centralny kraju.

Źródło: TechCrunch

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *