Kreatywność nie zna granic i tak naprawdę ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia, a najnowszy pomysł Amazona doskonale to potwierdza

Tworząc konsumencki program Build It, Amazon wykazał się niesamowitą pomysłowością. Z jednej strony dzięki temu mogą oferować swoim klientom ciekawe produkty i dać im coś specjalnego, a z drugiej strony właśnie stworzyli sobie idealną dźwignię marketingu. Wrzucając kolejne nietypowe produkty do programu ludzie zaczynają komentować, udostępniać, a finalnie też kupować. Bowiem idea programu Amazona o nazwie Build It jest prosta – udostępnione produkty można kupić w “specjalnej” cenie przedsprzedażowej, zanim trafią do sprzedaży regularnej. Działa to na zasadzie podobnej do Kickstartera czy Indiegogo, jednak nie mamy tutaj startup’u, ale za wszystkim stoi Amazon.

Amazona

Jeśli odpowiednia liczba osób zakupi produkt w przedsprzedaży, czyli wyrazi nim zainteresowanie, to Amazon wyprodukuje daną rzecz i sprzeda. Jeśli nie, to nie – prawda, że proste? Na pierwszy rzut trafiły 3 produkty – zegarek z kukułką (dobrze słyszycie), termiczna drukarka karteczek samoprzylepnych oraz inteligentna waga, która może dostarczyć szczegółowe informacje na temat ważonej żywności za pomocą urządzeń z serii Echo. Te trzy rzeczy pojawiły się w programie i “zbierają” zainteresowanie. O ile na stronach typu Kickstarter widzimy jakiś cel, np. ilość pieniędzy do zebrania, tak Amazon udostępnia tylko procentowy wskaźnik ile jeszcze zostało do zrealizowania. Niby są to liczby, ale nie jest to nic konkretnego, więc tak naprawdę nie wiemy ile założono, że sprzeda się produktów w przedsprzedaży.

Amazona

Ceny o jakich mówimy w przypadku pierwszej “fali” produktów to 79,99 USD za zegar z kukułką, 89,99 USD za termiczną drukarkę karteczek samoprzylepnych i 34,99 USD za Smart wagę. Dużo? Mało? Oceńcie sami, a ja zwrócę uwagę na jeszcze jedną kwestię. Wiecie co łączy te wymienione produkty? Otóż każdy z nich wykorzystuje asystenta Alexa i to właśnie on jest gwiazdą całego tego zamieszania. Amazon pokazując nam kolejne, czasem dziwne, produkty, jednocześnie zwiększa nasze zainteresowanie Alexą i pokazuje nam, że ma ona cały szereg zastosowań, o których w pierwszej kolejności nawet byśmy nie pomyśleli. To się nazywa budowanie marki i zwiększanie świadomości klientów.

Źródło: Theverge

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *