Wszystko wskazuje na to, że temat „shadowbanningu” znajdzie swój finał. Instagram ma informować twórców o tym, czy ich posty są blokowane przed uzyskiwaniem coraz większych zasięgów.

Już od dłuższego czasu przez Internet przewija się fala krytyki i narzekania na temat spadków wydajności instagramowych postów. Cięcie zasięgów, ukryte bany, blokowanie treści – słyszeliśmy już wiele różnych wariantów i teorii spiskowych, jaki może być powód wahań na poszczególnych kontach. Okazuje się, że Instagram wyjdzie swoim twórcom naprzeciw.

Sprawdź, czy jesteś widoczny

Jak poinformował szef Instagrama, Adam Mosseri, twórcy i firmy będą mogli wreszcie sprawdzić, czy publikowane na instagramowych profilach treści nie są blokowane w niektórych częściach tej aplikacji. Wchodząc na swój profil, a następnie z bocznego menu wybierając opcję Ustawienia -> Konto -> Status konta możliwe jest sprawdzenie, czy opublikowane na danym koncie materiały mają wpływ na jego status oraz które z nich zdaniem Instagrama nie nadają się do promowania użytkownikom, którzy nas nie obserwują.

Zaakceptowane przez Instagram treści mogą pojawiać się w sekcji Eksploruj oraz w głównym kanale danego użytkownika, jako proponowane treści, co powoli staje się jednym z głównych działań tej platformy. Powód jest oczywisty – odpowiadająca obecnie za Instagram firma Meta próbuje na swój sposób przejąć TikToka. Do końca 2023 roku Meta planuje podwoić liczbę polecanych treści, które użytkownicy widzą w swoich kanałach.

Instagram poinformuje twórcę o ograniczeniu zasięgu postów

Zasady są proste

Aby treści publikowane na danym koncie kwalifikowały się do wyświetlania w sekcji Eksploruj oraz w innych miejscach w aplikacji, muszą spełniać zasady dotyczące publikowania treści oraz wytyczne społeczności. Przykładowo możliwe jest opublikowanie treści, przedstawiających bójkę, jednak treść taka nie będzie sugerowana innym użytkownikom, gdyż zostanie zablokowana. Twórcy contentu mają możliwość odwoływania się od decyzji Instagramu, dotyczących postów oznaczonych jako nie kwalifikujące się do rekomendacji, możliwe jest także ich edytowanie lub usuwanie.

Pewne jest jedno – nowa funkcja na Instagramie z pewnością wpłynie na większa przejrzystość działań marketingowych niejednego przedsiębiorstwa. Wreszcie jasne będzie bowiem, dlaczego pojawiają się spadki zasięgów i trudności z dotarciem do większego grona odbiorców w tym medium społecznościowym.

Źródło: The Verge

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *