Widzieliśmy to już na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie – przyszła i pora na WhatsApp. Kolejny produkt spod znaku Meta doczekał się trójwymiarowych awatarów dla użytkowników.

Mówimy, że obraz wyraża więcej, niż tysiąc słów. I coś w tym jest – nierzadko, zamiast tłumaczyć komuś nasze położenie lub sytuację, robimy po prostu zdjęcie. Czasem selfie, czasem fotkę tego, co właśnie widzimy. W dzisiejszych czasach wyrażanie emocji w sieci przestało już ograniczać się do emotikonów – zastąpiliśmy je GIFami, memami, a także… trójwymiarowymi awatarami.

Przyszła pora na WhatsAppa

WhatsApp zaczął właśnie wprowadzać awatary 3D dla swoich użytkowników na całym świecie. Podobnie jak w przypadku IG, FB i Messengera, mogą być one używane jako zdjęcia profilowe bądź niestandardowe naklejki. W środę dyrektor generalny spółki Meta, Mark Zuckerberg, ogłosił uruchomienie awatarów na WhatsAppie po kilku miesiącach beta testów, trwających od czerwca.

Jak informuje oficjalny blog WhatsAppa, użytkownicy mogą używać spersonalizowanych awatarów jako swoich zdjęć profilowych lub wybrać jedną z 36 niestandardowych naklejek, odzwierciedlających różne emocje i działania. Naklejki z awatarami na WhatsApp wyglądają podobnie do naklejek Bitmoji firmy Snap lub naklejek Memoji firmy Apple.

„Twój awatar to cyfrowa wersja Ciebie, którą można stworzyć z miliardów kombinacji różnych fryzur, rysów twarzy i strojów” – tak głosi firma, stojąca za popularną aplikacją do przesyłania wiadomości błyskawicznych. WhatsApp poinformował również, że z czasem użytkownicy otrzymają ulepszenia stylu, w tym oświetlenie, cieniowanie i tekstury fryzur.

WhatsApp zaczyna wprowadzać trójwymiarowe awatary

Taki sam, ale nie ten sam

Obecnie ci z użytkowników, którzy mają już dostępną nową funkcję, mogą ją wdrożyć i stworzyć swój awatar, przechodząc do sekcji ustawień komunikatora. Aplikacja do przesyłania wiadomości otrzyma również opcję „Użyj awatara” w ustawieniach zdjęcia profilowego, aby umożliwić użytkownikom tworzenie wirtualnego sobowtóra jako zdjęcia profilowego. Co jednak ciekawe, nie ma możliwości wykorzystania awatara z Messengera lub Instagrama bezpośrednio na WhatsAppie – konieczne jest stworzenie od nowa swojego cyfrowego bliźniaka na potrzeby tego komunikatora.

Dla przypomnienia, w 2019 roku Meta wprowadziła awatary 3D w stylu Bitmoji na Facebooka i Messengera. Początkowe wdrożenie ograniczało się do rynków takich jak Australia, Nowa Zelandia, Europa i Kanada, chociaż gigant sieci społecznościowych rok później rozszerzył obecność tej funkcji także na Stany Zjednoczone. Instagram z kolei otrzymał awatary pod koniec stycznia.

Źródło: TechCrunch

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *