O dużych zmianach na Netflixie wiadomo od dawna, ale teraz wejdą one w życie. Koniec z udostępnianiem hasła! Pojawi się również tańszy plan abonamentowy z reklamami.
Amerykańska platforma VOD zmaga się z dużymi problemami. Jej akcje spadły poniżej 300 dolarów za sztukę, gdzie rok temu było to dwa razy tyle. Inwestorzy są niezadowoleni z zysków, a na Netflixie króluje wolna partyzantka. Przyzwyczailiśmy się, że opłacamy jeden abonament i korzystamy w kilka osób z konta. To zmniejsza nasz koszt na jedną osobę i usługa staje się korzystniejsza. Jednak taki schemat działania powoduje duże straty dla firmy. Teraz postanowiono zmienić politykę udostępniania haseł.
Firma planuje ukrócić udostępnianie hasła innym użytkownikom, a zrobi to poprzez nakładanie opłaty na osoby, które przekazują dane do swojego konta innym osobom. Na podstawie adresu IP i aktywności na koncie system wykryje, że to nie my korzystamy z konta i zostanie nałożona opłata. Nie wiadomo jeszcze jaka to będzie kwota, ale w Ameryce Południowej jest to około 3 dolary (12,99 zł). Wstępne informacje mówią, że będzie można udostępnić konto dla maksymalnie dwóch osób z jednego gospodarstwa domowego. Czy ten plan się powiedzie?
Abonament z reklamami
O wprowadzeniu nowego planu abonamentowego wiemy od kilku miesięcy. Wiele osób nie może sobie wyobrazić, że na Netflixie pojawią się reklamy. To jednak powoli staje się faktem, a taki plan został już wprowadzony w wybranych krajach. W trakcie filmu pojawiają się 10-15 sekundowe reklamy. Koszt takiego planu w Stanach Zjednoczonych to 7-9 dolarów, czyli równowartość najtańszego planu w Polsce – 29 zł miesięcznie. Według Bloomberga w trakcie godziny platforma będzie pokazywać około 4 minuty reklam, czyli znacznie mniej niż jego konkurencja.
Duża skala problemu
Jak wynika z danych udostępnionych przez Netflixa, około 100 milionów użytkowników korzysta z kont swoich znajomych lub rodziny. Taka sytuacja generuje spore straty dla firmy, bo gdyby każda z tych osób miała samodzielnie opłacić dostęp do platformy to miesięcznie firma zyskałaby 1 mld dolarów. W Polsce aktywnie z usług Netflixa korzysta 12,73 mln osób, jednak nie wiemy ile kont jest współdzielonych.
Źródło: mysmartprice
Comments