Od kilku lat mogliśmy śledzić pojedynek o tytuł lidera pomiędzy Facebookiem i Google, jednak teraz pojawił się TikTok, który zgarnia wszystko i nawet nie zamierza zwolnić swojego wyjątkowo szybkiego tempa rozwoju. To nowy poziom internetowej popularności.
Koniec roku to zawsze dobra okazja do podsumowań, nie inaczej jest w przypadku rankingu najpopularniejszych domen w 2021 roku. Przez lata na szczycie listy dominował Facebook oraz Google – prawdziwi giganci. Jednak ich pozycji zaczął stopniowo zagrażać TikTok, czyli dla tych co nie wiedzą – platforma, na której publikowane są krótkie filmiki, bardzo często nagrania viralowe, czyli szybko zyskujące dużą popularność. Ta viralowa popularność idealnie pokazuje tempo rozwoju samej platformy, bowiem TikTok powstał we wrześniu 2016 roku, a zaledwie 5 lat później stał się światowym gigantem.
TOP 10 – Najpopularniejsze domeny 2021 roku:
- TikTok.com
- Google.com (-1)
- Facebook.com (-2)
- Microsoft.com (-1)
- Apple.com (-1)
- Amazon.com (–)
- Netflix.com (-2)
- YouTube.com (–)
- Twitter.com (+1)
- WhatsApp.com (nowość)
TOP 10 – Najpopularniejsze domeny 2020 roku:
- Google.com
- Facebook.com
- Microsoft.com
- Apple.com
- Netflix.com*
- Amazon.com
- TikTok.com
- YouTube.com
- Instagram.com *
- Twitter.com
Amazon był na 5. miejscu w listopadzie, ale Netflix wyprzedził go w grudniu 2020 r. (w niektóre dni był wyżej niż Apple, na 4. miejscu); Instagram i Twitter przez cały listopad i grudzień nieustannie zmieniały pozycje.
Firma Cloudflare przygotowała podsumowanie, w którym widać, jak w ciągu roku kształtowała się popularność danej domeny. W ten oto sposób widzimy, że w 2020 roku TikTok zajmował 7. miejsce w rankingu popularności, a rok później wyprzedza Google, Facebooka, Microsoft, Apple, Netflix oraz Amazon, aby objąć fotel lidera. To jednak nie koniec sukcesów samej aplikacji. W tym roku udało się firmie przekroczyć 1 miliard użytkowników miesięcznie, to wynik, którego konkurencja może co najwyżej pozazdrościć, bo próby kopiowania formy kończą się marnie – przykładem jest YouTube Shorts oraz Instagram Reels.
Jednak z raportu dowiadujemy się nieco więcej. Na przykład widać, że Netflix wyraźnie zyskuje w okresie świątecznym, bo to właśnie wtedy poszukujemy najwięcej filmów spędzając czas w rodzinnym gronie. Z listy TOP 10 wypadł Instagram, ale za to pojawił się WhatsApp. Zmiana ciekawa, czyżby TikTok zabierał aż tylu użytkowników Instagramowi, że ten wyraźnie traci swoją pozycję w sieci? Na takie wnioski musimy jeszcze poczekać, aby porównać dane z aplikacji, jednak pozycji lidera TikTokowi nie można odebrać – to największy wygrany tego roku, a ekspansja marki w kolejnych latach może być jeszcze większa. W końcu chyba każdy już gdzieś trafił na film z TikToka, nawet jeśli nie był on najlepszej jakości.
Źródło: Cloudflare
Comments