Od kilku lat mogliśmy śledzić pojedynek o tytuł lidera pomiędzy Facebookiem i Google, jednak teraz pojawił się TikTok, który zgarnia wszystko i nawet nie zamierza zwolnić swojego wyjątkowo szybkiego tempa rozwoju. To nowy poziom internetowej popularności.

Koniec roku to zawsze dobra okazja do podsumowań, nie inaczej jest w przypadku rankingu najpopularniejszych domen w 2021 roku. Przez lata na szczycie listy dominował Facebook oraz Google – prawdziwi giganci. Jednak ich pozycji zaczął stopniowo zagrażać TikTok, czyli dla tych co nie wiedzą – platforma, na której publikowane są krótkie filmiki, bardzo często nagrania viralowe, czyli szybko zyskujące dużą popularność. Ta viralowa popularność idealnie pokazuje tempo rozwoju samej platformy, bowiem TikTok powstał we wrześniu 2016 roku, a zaledwie 5 lat później stał się światowym gigantem.

TikTok pokonał Google i króluje w Internecie - viralowa potęga

TOP 10 – Najpopularniejsze domeny 2021 roku:

  1. TikTok.com
  2. Google.com (-1)
  3. Facebook.com (-2)
  4. Microsoft.com (-1)
  5. Apple.com (-1)
  6. Amazon.com (–)
  7. Netflix.com (-2)
  8. YouTube.com (–)
  9. Twitter.com (+1)
  10. WhatsApp.com (nowość)

TOP 10 – Najpopularniejsze domeny 2020 roku:

  1. Google.com
  2. Facebook.com
  3. Microsoft.com
  4. Apple.com
  5. Netflix.com*
  6. Amazon.com
  7. TikTok.com
  8. YouTube.com
  9. Instagram.com *
  10. Twitter.com

Amazon był na 5. miejscu w listopadzie, ale Netflix wyprzedził go w grudniu 2020 r. (w niektóre dni był wyżej niż Apple, na 4. miejscu); Instagram i Twitter przez cały listopad i grudzień nieustannie zmieniały pozycje.

TikTok pokonał Google i króluje w Internecie - viralowa potęga
Wzrost popularności TikToka na przestrzeni roku

Firma Cloudflare przygotowała podsumowanie, w którym widać, jak w ciągu roku kształtowała się popularność danej domeny. W ten oto sposób widzimy, że w 2020 roku TikTok zajmował 7. miejsce w rankingu popularności, a rok później wyprzedza Google, Facebooka, Microsoft, Apple, Netflix oraz Amazon, aby objąć fotel lidera. To jednak nie koniec sukcesów samej aplikacji. W tym roku udało się firmie przekroczyć 1 miliard użytkowników miesięcznie, to wynik, którego konkurencja może co najwyżej pozazdrościć, bo próby kopiowania formy kończą się marnie – przykładem jest YouTube Shorts oraz Instagram Reels.

W okresie świątecznym wyraźnie zyskuje Netflix

Jednak z raportu dowiadujemy się nieco więcej. Na przykład widać, że Netflix wyraźnie zyskuje w okresie świątecznym, bo to właśnie wtedy poszukujemy najwięcej filmów spędzając czas w rodzinnym gronie. Z listy TOP 10 wypadł Instagram, ale za to pojawił się WhatsApp. Zmiana ciekawa, czyżby TikTok zabierał aż tylu użytkowników Instagramowi, że ten wyraźnie traci swoją pozycję w sieci? Na takie wnioski musimy jeszcze poczekać, aby porównać dane z aplikacji, jednak pozycji lidera TikTokowi nie można odebrać – to największy wygrany tego roku, a ekspansja marki w kolejnych latach może być jeszcze większa. W końcu chyba każdy już gdzieś trafił na film z TikToka, nawet jeśli nie był on najlepszej jakości.

Źródło: Cloudflare

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *