Problemy, z jakimi boryka się serwis społecznościowy Elona Muska nie unikają uwadze konkurencji. Czeka nas konkurencja dla Twittera, którą zaczyna tworzyć Meta.

Meta, firma macierzysta Facebooka i Instagrama, pracuje nad samodzielną, tekstową aplikacją sieci społecznościowej. Zdaniem firmy, w ten sposób powstanie konkurencja dla Twittera oraz Mastodona, czyli zdecentralizowanego rywala serwisu.

Konkurencja dla Twittera – co wiemy?

Rewelacje na ten temat padł z ust rzecznika spółki Meta w rozmowie z BBC. Jak mówi: „Badamy samodzielną zdecentralizowaną sieć społecznościową do udostępniania aktualizacji tekstowych. Wierzymy, że istnieje szansa na oddzielną przestrzeń, w której twórcy i osoby publiczne mogą dzielić się aktualizacjami dotyczącymi swoich zainteresowań”.

Nie ulega wątpliwości, jaki jest powód takiej decyzji giganta odpowiadającego za Facebook, Instagram czy WhatsApp. Aplikacja podobna do Twittera pozwoliłaby spółce Meta wykorzystać obecny chaos w firmie kierowanej przez Elona Muska, gdzie szaleją cięcia kosztów.

Zobacz także: Twitter Blue już w Polsce. Znamy ceny

Twitter z problemami, a rywale nie śpią

Twitter stara się utrzymać swoją bazę reklamową od czasu przejęcia platformy przez Muska pod koniec zeszłego roku. Firmy wycofały wydatki po nieoczekiwanym ruchu Twittera. Wystarczyło, że Musk przywrócił zawieszone konta i udostępnił płatną weryfikację kont, co spowodowało, że oszuści podszywali się pod przedsiębiorstwa.

Według MoneyControl, nowa aplikacja spółki Meta nosi nazwę kodową P92 i umożliwia użytkownikom logowanie się za pomocą istniejących danych logowania na Instagramie. Aplikacja ta będzie oparta na podobnym frameworku do tego, który napędza Mastodon, usługę podobną do Twittera, która została uruchomiona w 2016 roku. Podobnie jak on, także i nowa aplikacja byłaby zdecentralizowana. Oznacza to, że nie można jej uruchamiać według kaprysu jednego podmiotu, kupować lub sprzedawać.

Meta - konkurencja dla Twittera

Dokąd zmierza Facebook i… gdzie jest Meta?

Plany Meta pojawiają się w czasie, gdy jej największa platforma, Facebook, walczy o przyciągnięcie uwagi młodszych odbiorców. Firma mocno zainwestowała również w Metaverse. To wirtualny świat, w którym użytkownicy wchodzą w interakcje i pracują – co jeszcze nie zostało w pełni zrealizowane.

Równocześnie aplikacja do udostępniania wideo, Instagram, również stoi w obliczu ostrej konkurencji. Powód jest równie oczywisty – twórcy treści lub osoby mające wpływ na tłumy porzucają platformę na rzecz TikToka. Czy nowa aplikacja przyciągnie tłumy młodzieży? Nie wiadomo podobnie jak nie jest jasne, kiedy Meta wprowadzi nowy projekt w życie.

Źródło: BBC

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *