Rozmowy na temat szybkiego wdrożenia nas w metaverse zwolniły. Mimo to zarówno firmy zajmujące się mediami społecznościowymi, jak i producenci telefonów eksperymentują z technologią, która może doprowadzić do stworzenia komercyjnych okularów AR.
Podczas Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie Xiaomi zaprezentowało swój nowy prototyp Wireless AR Glass Discovery Edition, który waży 126 gramów i ma wyświetlacz „na poziomie siatkówki”.
Co wiemy o nowych okularach AR od Xiaomi?
Xiaomi użyło pary ekranów MicroLED o szczytowej jasności 1200 nitów i swobodnych pryzmatów prowadzących światło, aby odtworzyć obraz. Firma twierdzi, że gdy współczynnik PPD (piksele na stopień) osiąga 60, ludzie nie są w stanie dostrzec pojedynczych pikseli. Szklany wyświetlacz Xiaomi AR ma 58 PPD, więc to wystarczająco blisko ideału.
Xiaomi potwierdziło, że używa soczewek elektrochromowych do regulacji oglądania w różnych warunkach oświetleniowych. Okulary mają również tryb całkowitego zaciemnienia, zapewniający w pełni wciągające wrażenia — w pewnym sensie działając dokładnie tak samo, jak zestaw VR.
Jak działa prototyp okularów?
Nowe okulary AR łączą się bezprzewodowo z telefonem, który powinien być telefonem z serii Xiaomi 13 lub dowolnym innym telefonem, obsługującym Snapdragon Spaces, takim jak OnePlus 11. Urządzenie korzysta z własnego łącza komunikacyjnego Xiaomi, aby osiągnąć pełne opóźnienie łącza na poziomie zaledwie 50 ms.
Najnowsze urządzenie AR firmy Xiaomi wykorzystuje platformę Qualcomm Snapdragon XR 2 Gen 1 z obsługą platformy programistycznej Snapdragon Spaces XR do uruchamiania różnych aplikacji. Warto zauważyć, że Meta Quest Pro, ogłoszony w zeszłym roku, również wykorzystuje ten sam układ.
Firma powiedziała, że produkt ten korzysta z funkcji przesyłania strumieniowego aplikacji Mi Share. Dzięki temu okulary AR mogą pozwolić widzom oglądać treści za pośrednictwem aplikacji takich jak TikTok i YouTube. Użytkownicy mogą polegać na gestach, aby poruszać się po interfejsie, a nawet wchodzić w interakcje z rzeczywistymi obiektami. Urządzenie pozwala na przykład włączyć lub wyłączyć inteligentną lampę lub „przechwycić” screencast z telewizora do okularów za pomocą gestów. Chociaż wszystkie te funkcje brzmią świetnie na papierze, zaprezentowany model to wciąż prototyp. Trudno więc przewidzieć, jak dobrze okulary poradzą sobie w rzeczywistości.
Zobacz także: Apple może wprowadzić droższy iPhone Ultra w 2024 roku
Nie tylko Xiaomi walczy o klientów
Firmy produkujące smartfony nadal prezentują okulary AR w różnych kształtach i formach. Co więcej, niektóre z nich nie są dostępne dla wszystkich użytkowników. Krajowy rywal Xiaomi, Oppo, również zaprezentował na MWC swoje Air Glasses 2. To dokładnie ten sam produkt, który został wprowadzony na rynek w Chinach w ubiegłym roku. Oczywiście wszystkie oczy skierowane są na Apple, które podobno może zaprezentować swój zestaw do odbioru rzeczywistości mieszanej (MR) na Worldwide Developer Conference (WWDC) w czerwcu.
Xiaomi oprócz wspomnianych okularów przygotowało na MWC także szereg innych urządzeń. Spółka zaprezentowała m.in. nowy Xiaomi 13 Pro z 1-calowym czujnikiem aparatu oraz modele 13 i 13 lite. Ponadto firma ogłosiła nowe Xiaomi Buds 4 Pro, Xiaomi Watch S1 Pro i Xiaomi Electric Scooter 4.
Źródło: TechCrunch