Shell testuje na stacji we Wrześni nowe rozwiązanie, którym są roboty do obsługi klientów korzystających z oferty gastronomicznej. To pierwsza stacja w Europie z obsługą autonomiczną!

BellaBot, to robot obsługujący klientów zamawiających produkty gastronomiczne. Natomiast KittyBot, to robot wyświetlający aktualne promocje na stacji. Oba roboty działają na stacji Shell we Wrześni od 22 grudnia, zatem są zupełnymi świeżakami, jednak Polska jest ich debiutem na skalę europejską! To spore wyróżnienie dla stacji, że spośród wszystkich punktów na mapie Europy zdecydowany się wybrać właśnie punkt we Wrześni.

Kolejny raz w tym roku jako Shell Polska uruchamiamy pionierskie rozwiązanie na polskim rynku, tym razem w kontekście oferty pozapaliwowej. W październiku br. uruchomiliśmy stacje szybkiego ładowania Shell-IONITY, obecnie wprowadzamy opcję zautomatyzowanej dostawy zamówień do stolika na stacjach bistro. Jest to unikatowa propozycja dla klientów, nie tylko w skali Polski, lecz także Europy. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu jeszcze bardziej podniesiemy jakość obsługi, odpowiemy na oczekiwania klientów i uatrakcyjnimy ich pobyt na naszej stacji

Mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska
Roboty do obsługi na stacjach Shell - Polska pierwsza w Europie

BellaBot zapewnia sprawną obsługę klientów poprzez dowożenie zamówionych posiłków. Robot powiadamia głosowo o swoim przyjeździe, wraz z informacją o numerze stolika, a za pomocą migających światełek na tacy zachęca gości do podniesienia dania. Może dowieźć jednocześnie zamówienie dla czterech klientów, zatrzymać się pod dowolnym kątem i oddalić, gdy tylko napotka przeszkody. Wyposażony jest w multimodalne funkcje interakcji głosowych Al, świetlnych czy dotykowych.

Warto zauważyć, że dotychczas zamawiane produkty w strefie bistro na stacji we Wrześni były odbierane przez klientów osobiście, a akcje promocyjne wyświetlane na monitorach LCD, dlatego nowe rozwiązanie to ważny krok w kierunku udogodnień dla naszych klientów i jednocześnie wsparcia dla pracowników stacji. Jestem ogromnie dumna z mojego zespołu, który nieustannie i z sukcesem pracuje nad innowacjami w naszej ofercie.

dodaje Monika Kielak-Łokietek
Roboty do obsługi na stacjach Shell - Polska pierwsza w Europie

Obszarem pracy robota KittyBot jest głównie część sklepowa na stacji paliw Shell we Wrześni. Urządzenie wita klientów i informuje ich o obecnie trwających akcjach promocyjnych oraz zachęca do skorzystania z części gastronomicznej, może do niej także pokierować.

Zarówno BellaBot, jak i KittyBot są zasilane zieloną energią, pochodzącą z zasobów stacji. Oba roboty przeszły testy wytrzymałościowe w zakresie dystansu, który mogą pokonać. Ładowanie ich przez 4,5-godziny pozwala na użytkowanie przez 1-2 dni. Do poruszania się po przestrzeni stacji oba roboty wykorzystują rozwiązanie nawigacyjne SLAM (Simultaneous Localisation and Mapping), dzięki czemu wykonują swoje zadania przy minimalnym udziale człowieka. Czy czeka nas całkowita autonomizacja procesów obsługi klienta na stacjach? Prawdopodobnie w znacznym stopniu roboty zagoszczą w naszym życiu, jeśli testy przebiegną pomyślnie. My osobiście trzymamy kciuki z to rozwiązanie, bo może to znacznie poprawić standardy obsługi klienta, chociaż i tak nic nie zastąpi kontaktu personalnego.

Foto. materiały prasowe stacji

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *